Solen skiner i alla fall!

Missförstånd är nog bland det bästa jag vet....not! I det här fallet ett banalt I-landsproblem men ändå, så onödigt. Lite mer tanke och klarhet så skulle det kunna undvikas. Men ibland är det lättare sagt än gjort.

Min chef på ICA Langhus, som ligger ca 50 minuters effektiv resväg från min lägenhet, tipsade om att jag kunde söka en HELTIDSTJÄNST på ICA Nydalen. Yeay tänkte jag som såg framför mig hur jag skuttade iväg till jobbet bara en sisådär fem minuter innan start... Men, när jag väl kom dit visade det sig att det endast handlade om några enstaka dagar i veckan vilket iaf skulle tvinga mig till att köpa ett dyrt månadskort för 1290 NOK till Langhus. Bajs!
Nåväl, vi kom överens om att Marianne, som hon så fint heter på ICA Nydalen, skulle kontakta min chef på Langhus så att de tillsammans kunde lägga upp ett bra schema åt mig. Det var där det sprack.... Schemat skulle vara klart i fredags, nu är det måndag. Skulle ju vara skönt att kunna planer mina hemresor under månaden, träning osv. Jag ringde min gamla chef och frågade vad som stod på då jag fick till svar: Jag väntar på att hon ska ringa mig. Borde jag bli förvånad? Snäll som han är, lite morsk och svår bara, så erbjöd han sig att ringa henne och att jag kunde komma på jobb till Langhus idag. Så idag blir det 15-22 (vilket egentligen blir ca. 21.15 i verkligheten).

Just nu känns det som att det inte spelar någon roll. Köper jag ett månadskort kan jag väl lika gärna åka ut till Langhus då. Kvinnan på ICA här har ju inte direkt gett mig några bra intryck. Men det skulle vara för att vinna lite tid i så fall och det är ju inte fy skam. Huvudsaken är att jag blir ledig Alla hjärtans helgen...tycker jag borde kunna ställa det som ett krav nu med tanke på all sörja.. Muhahaha^^ Solen skiner i alla fall ute och jag har äntligen fått mitt skattekort så jag är tillfreds. Inte sprudlande glad, låt oss hellre säga måttligt belåten eller nåt sånt ;P

Tack för den goda lasagnen mamma, den går väl att äta idag också hoppas jag!?
Puss på skinkan*


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0