Mr. Brightside

Jag var ute och gick lite på Rävåskullen idag innan frukost. Trots att det va kallt och magen kurrade passade jag på att gå förbi mammas jobb. På skolgården möter jag en liten krabat som tydligen kommer går långt här i livet.

-Vad heter du?
-Johanna.
-Jag heter Kevin. Jag är 7 år. Jag är stor och stark.
Jag kan sjunga och dansa.
Okey tänker jag och med de orden sagda springer sen Kevin iväg och leker igen.
Ungefär den inställningen skulle man ha när man är på en arbetsintervju.

-Hej! Jag heter Johanna. Jag är 21 år.
Jag är stor och stark. Jag kan möta kunder och sälja.

Å andra sidan hade han snor hängandes från näsan. Kallt äckligt snor. Det skulle nog inte se så bra ut. Jag traskar hemåt och försöker på det gamla hederliga sättet. Arbetsförmedlingen.se. Då kan jag i och för sig sitta och skriva storartade egenskaper om mig själv OCH ha snor rinnandes från näsan utan att dom ser.
Tack Kevin för dina stora ord.
Hopp & Lek!

Kommentarer
Postat av: Jocke

HAHAHAHAHAHAHHAAHHAHA kan vara det roligaste jag läst!

Du skriver jättebra syrran!



kram!

2010-02-01 @ 02:12:08
Postat av: J O H A N N A

Haha tack, det var ju en rolig kille!



KRAM

2010-02-05 @ 14:34:58
URL: http://gandhis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0