Jingle bells


Uuuu vilken snygg julklapp jag hade klickat hem! På och av, fort ;)
Det känns toppen att endast köpa 4 julklappar i år och faktum är att jag bara skulle vilja ge bort saker utan att få något själv. Det känns så egoistiskt och bortskämt på något sätt. Plus att jag får lite ångest över hur vi västerlänningar konsumerar sönder jordens resurser medan miljontals barn svälter. Det är så patetiskt att man kan tro vi lever i ett Sims-spel där verkligen inte längre syns genom vår guldbelagda bubbla. Och ändå är jag och förmodligen du också, en varsin gubbe i spelet. Vi lever ju knappt våra liv IRL längre. Vi har våra bloggar, våra wow-figurer och facebook-images som talar om vilka vi är. Vi bygger upp en label för våran personlighet som om vi vore fabrikerade produkter. Gärna märkesprodukter, eller hur? Det är först på nyårsdagen vi vaknar upp och känner att vi verkligen lever. Ändå kommer 2010 avslutas på precis samma sätt som alla andra år, lika plastigt, lika överkonsumerat och naivt som vi fantiserat om när vi skördade våra Sims-trädgårdar och matade korna. Eller borde jag kalla det FarmVille? Konstigt nog bryr vi oss inte om våra riktiga kreaturer. IRL alltså. Men visst kan det vara bra att ha den världsvida webben ibland. Så att nyheterna om hur vi behandlar våra djur och vår jord kan ge oss en bitchslap i fejan någon gång då och då. Speciellt runt juletid så att vi får extra dåligt samvete över den griljerade skinkans tidigare livsöde.
Hm...tror jag tappa tråden lite. Just det! 4 julklappar var det....

Skänker en tanke av grön avund till sis som drar till Thailand ikväll över jul och nyår. Ha det så jävla gött! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0